Sabtu, 24 Ogos 2013

type and erase

beberapa minit tadi,
keinginan untuk tulis sesuatu pasal dia timbul,

tapi dari tadi aku cuba taip,
kemudian aku padam,
aku taip,
aku padam,
aku taip,
aku padam,
aku taip,
aku padam,
aku taip,
aku padam.
aku taip,
aku padam,
aku taip,
aku padam,
aku taip,
aku padam,
aku taip,
aku padam,
aku taip,
aku padam,
aku taip,
aku padam,
aku taip,
aku padam,
aku taip,
aku padam,
aku taip,
aku padam,
aku taip,
aku padam,
aku taip,
aku padam,
aku taip,
aku padam,

tapi aku tak tahu nak taip apa,
kau tahu kan bila kau hilang kata,
kau cuba ungkap tapi tak ada daya.

lalu, seratus minit seterusnya aku buat keputusan ini.

keputusan apa kau rasa?

5 ulasan:

mia berkata...

hilangnya kata hanya di skrin kaca,
di hati ku pasti rasanya berganda,

cinta yang disiram subur suatu masa dulu, akan terus mekar segar, kekal berakar di lubuk hati.

Tun Boja Bistara berkata...

kau jawap sepertinya kau kenal siapa aku.

mia berkata...

aku hanya teka dengan apa yang kau tanya,
terima saja kalau aku betul,
dan tolak saja kalau aku salah,
senang.
setiap rasa manusia itu berbeza dan aku jawab berdasarkan apa aku rasa dan aku memang tak kenal kau,
aku cuma teka.

Tun Boja Bistara berkata...

janganlah marah

mia berkata...

sebenarnya aku yang takut kau marah, dah la tak kenal. nak judge kau pulak. sebenarnya aku yang lega kau tak marah. hehe